Inceputul de toamna trebuie sa-l incepem cu o alimentatie bogata in legume,fructe si seminte.Profita de alimentele de sezon care aduc numeroase beneficii asupra organismului.

Informeaza-te despre sanatate si imunitate citind cartea: Refacerea sanatatii si a imunitatii. Dieta pentru un organism ecologic

Iata cateva alimente sanatoase perfercte de consumat in aceasta toamna 

1.Cartofii dulci

In comparatie cu ,cartofii normali sau cu orezul acesti cartofi au un complex de carbohidrati cu  indice glicemic scazut .Bogati in calciu,acid folic ,potasiu si beta-caroten ,cartoful dulce face parte dintre cele mai hranitoare alimente ,acestia fiind foarte bogati nutritiv.O portie de cartofi dulci poate furniza cam 700% din doza zilnica recomandata pentru vitamina A.

2.Semintele de dovleac

Perfecte pentru aplatizarea abdomenului deoarece contin foaret mult magnexiu ,semintele de dovleac sunt un adevarat elixir de sanatate.Pe langa doza mare de magneziu acestea mai contin si fosfor,fier , cupru si zinc dar si vitamina K.Semintele de dovleac au numeroase beneficii asupra organismului , le poti consuma crude sau in combinatie cu alte alimente , pentru o sanatate de fier.

3.Pietul de curcan

Pieptul de curcan te ajuta sa ai un metabolism mai rapid si sa-ti intaresti masa musculara.Carnea de curcan este saraca in grasimi si bogata in vitaminele B6,B12, riboflavina precum si minerale esentiale pentru organism fier,seleniu,zinc si fosfor.Este perfecta pentru reducerea colesterolului , se recomanda pieptul de curcan fara piele gatit la cuptor.Nu se recomanda in cantitati mari.

4.Conopida

Este una dintre alimentele care aduce numeroase beneficii asupra organismului mai ales cand este consumata in stare cruda.Cu o concentratie mare de nutrienti si bogata in antioxidanti ,vitamina C si fitonutrienti este un aliment perfect care aduce un plus asupra sanatatii tale.Pe langa astea mai contine calciu,fosfor,vitamina K ,acid folic si vitamina B6.

5.Merele

Cum e si vorba “Un mar pe zi tine doctorul la distanta” , merele intr-adevar au un rol important in mentinerea sanatatii.Au o sursa bogata in fitonutrienti si au cea mai mare concentratie de compusi fenolici in comparatie cu alte fructe si legume.Un mar cu coaja contine in jur de 3 g de fibre ,mai mult de 10% din cantitatea de fibre necesara in fiecare zi.

6.Varza

Consumul de varza aduce numeroase beneficii asupra sanatatii.Poti consuma acesta leguma in stare cruda , in salate cat si gatita ,varza nu-si va pierde calitatile nutritive.Varza este bogata in fitonutrienti si vitaminele A,C si K si antioxidanti naturali care ajuta la prevenirea cancerului si bolilor de inima.Ajuta la un tranzit intestinal sanatos si previne aparitia constipatiei datorita ca ,contine multe fibre.

7.Smochinele

Smochinele sunt bogate in vitaminele A ,B1,B2,C,PP ,proteine , glucide ,enzime,minerale precum fierul,fosforul,calciu,magneziu si brom.Au efecte emiliente , calmante ,tonifiante , antiinflamatorii si vitaminizante.

8.Rodiile

I se mai spune si fructul dragostei , rodia este unul dintre cele mai puternice fructe antioxidante.Antioxidanti puternici care se gasesc in rodie sunt polifenoli,tanini si antocianini.Pe langa antioxidanti gasim si numeroase vitamine si minerale cum ar fi ,Vitamina A,vitamina B5,vitamina C si E ,vitamina K ,acid folic , calciu,magneziu,potasiu,fier.

9.Broccoli

Broccoli este alimentul care trebuie inclus cat mai des in alimentatie.Acest aliment contine vitaminele C , B1,B2,B3,B6 , antioxidanti puternici si minerale precul calciu,potasiu,zinc si fier.Orice nutritionist recomanda broccoli.Pe langa vitamine si minerale contine si numeroase fibre solubile si insolubile.

10.Sfecla rosie

In sfecla rosie se gaseste tot ce are nevoie organismul tau.Sfecla rosie este un aliment nutritiv care aduce multe beneficii organismului .Fiind unul dintre cele mai complexe alimente aceasta contine vitaminele A,C,compelxul B ,sulf , sodiu,calciu,fier , iodul,potasiul si antioxidanti care pot ajuta la tratarea multor afectiuni.

O super carte care merita citita despre Nutritie si biotratamente .Cumpara aceasta carte de aici 

Ne poti gasi si aici ..

S-ar putea sa iti placa si...