Lifestyle,  Sănătate

Probleme cu somnul?Iată cauzele lipsei unui somn bun ..

Fiecare dintre noi cred ca a avut probleme cu somnul cel putin o data in viata!Atunci cand nu reusim sa avem un somn bun , linistit devenim si mai obositi.Lipsa unui somn linistit iti poate afecta bunastarea dar si infatisarea.

Iată cauzele lipsei unui somn bun ..

1.Activitatea fizica

Este foarte greu sa dormi dupa ce ai facut efort .Exercitiile fizica trebuie facute cu cel putin 3 ore inainte de culcare.

2.Temperatura camerei

Ai nevoie de o temperatura potrivita in camera ca sa poti avea un somn odihnitor.Temperatura potrivita trebuie sa fie intre 12 si 23 de grade Celsius.Ca sa te simti relaxat nu trebuie sa folosesti paturi foarte groase ci o patura subtire si o temperatura potrivita iti pot face somnul reconfortant.

3.Lumina 

Chiar daca este de la aparatele electronice ,orice fel de lumina iti poate afecta somnul.Important este sa ai cat mai intuneric in camera unde vei dormi .Poti sa folosesti o masca sau sa elimini toate sursele de lumina.

4.Lipsa programului

Nu dormi niciodata in avans sau sa recuperezi orele pierdute in weekend deoarece nu este o solutie buna.Pentru un somn bun este bine sa-ti stabilesti un anumit program deoarece corpul are nevoie de orar de somn ,pentru a-si recapata fortele.

5.Zgomotele
Unii oameni nu au o problema cu zgomotele atunci cand dorm insa pentru unii zgomotele reprezinta o adevarata problema n timpul somnului.Poti sa folosesti dopuri de urechi sau sa-ti pui o melodie care sa te linisteasca si sa-ti distraga atentia de la orice alt zgomot ,zen.

6.Cafeina

Cafeina se gaseste in mai multe alimente cum ar fi ceaiul , ciocolata ,nu numai in cafea.Incearca sa reduci inca de dupa amiaza consumul acestor alimente deoarece te impiedica sa adormi.

7.Nu sta in pat toata ziua si nu folosi patul pe post de birou 

Este bine sa eviti sa lucrezi in dormitor si mai ales sa stai in pat in timp ce lucrezi.Foloseste patul doar pe post de dormit atunci cand ti-ai stabilit orarul de somn astfel vei reusi sa ai o odihna corecta.

8.Incercarea de a adormi

Suntem plictisiti sau pur si simplu dorim sa mergem la culcare ?Majoritatea oamenilor merg la somn fara sa fie obositi crezand ca o sa adoarma.Daca nu reusesti sa adormi in jumatate de ora cel mult este bine sa te ridici din pat ,sa-ti gasesti orice alta activitate deoarece sigur nu vei reusi sa adormi si mai mult te vei obosi si enerva.

9.O minte prea incarcata

Majoritatea oamenilor ajung sa se puna la somn cu mintea incarcata , problemele sa-i macine si astfel sa afecteze somnul.Important este sa-ti distragi atentia de la griji.Poti sa-ti pui o muzica relaxanta,pentru dormit.

10.Un pat incomod

Pentru un somn linistit si reconfortant ai nevoie de un pat in care sa te simti placut.Un pat cu o saltea ieftina , tare care nu face decat sa te faca sa te intorci pe o parte si pe alta ,sa te trezesti cu dureri de spate,umar etc. iti va ingreuna somnul .Ai nevoie de o saltea de calitate.

 

Ne poti gasi si aici ..

S-ar putea sa iti placa si...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.